Her er en spennende og langvarig UX oppgave i etablert finansmiljø
BESKRIVELSE AV OPPDRAGET
Norges Bank har behov for bistand til UX rådgivning og utvikling av design og front-end for våre kommunikasjonsløsninger som www.norges-bank.no og intranett. Omfang i perioden vil variere i intervallet 20 – 100% som kan være fordelt på ulike resurser.
ANSVAR OG OPPGAVER
Oppgavene inkluderer, men er ikke endelig avgrenset til:
- lnteraksjonsdesign og brukeropplevelse
- Grafisk design i henhold til Norges Banks og visuelle profil
- Brukerundersøkelser
- Universell utforming
Oppgavene vil bli løst i tett samarbeid med Norges Banks kommunikasjons- og IT faglige miljø.
HOVEDKVALIFIKASJONER OG FERDIGHETER
Kompetanser:
Utdanning: Dokumentert utdanning innen i interaksjonsdesign, universell utforming, tjenestedesign, grafisk design, informatikk, eller lignende.
Erfaring:
Erfaring fra prosjekter- eller oppdrag i offentlig sektor en fordel. Dokumentert erfaring med UX-designprosjekter, gjerne for lignende bransjer eller målgrupper.
Erfaring med brukertesting, innsiktsarbeid og iterativ design.
Verktøykunnskap:
Behersker Figma, Illustrator, Azure DevOps
Personlige egenskaper:
- Kvalitetsbevisst
- Fremoverlent
- Lagspiller
- Sterk muntlig og skriftlig formidlingsevne
Spesielle krav
Det kreves tilfredsstillende vandel, ordnet privatøkonomi og sikkerhetsgodkjenning etter Norges Banks regelverk.